«… امروز دو خصوصیت وجود دارد که بار من و شما را سنگین می‌کند. یک خصوصیت پیشرفت شیوه‌های انتقال فکر است. شما ببینید تلویزیون، رادیو، وسائل الکترونیکی، اینترنت و دیگر وسائل ارتباطاتی، امروز در دنیا در خدمت چه اهدافی قرار دارد. امروز استکبار به این اکتفا نمی‌کند که شمشیر نشان بدهد؛ شمشیر هم نشان می‌دهد، اما در کنار او به ده‌ها شیوه‌ی دیگر متوسل می‌شود برای این که آن فکر غلط، آن راه خطا، آن روش ستم‌گرانه و طغیان‌گر را بر ملت‌ها تحمیل کند.امروز طبق اطلاعات قطعی ثابت شده است که مؤسسه‌ی عظیم هالیوود و شرکت‌های بزرگ سینمائی با سیاست‌های استکباری آمریکا همراهی و همکاری مستمر و باب میل دارند. این مؤسسه‌ی بزرگ فیلم‌سازی و سینمائی که ده‌ها کمپانی بزرگ فیلم‌ساز از هنرمند و از کارگردان و از بازیگر و از نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس و سرمایه‌گذار در آن گرد هم جمع شدند، در خدمت هدفی دارند حرکت می‌کنند. آن هدف‌ عبارت است از اهداف سیاست استکباری‌ای که دولت آمریکا را هم همان سیاست‌ها دارد می‌چرخاند. این‌ها چیز کوچکی نیست. امروز شما برای این‌که اسلام را، دین را، حقیقت را، صراط مستقیم را، هم به مردم نشان بدهید، هم مردم را در این صراط به راه بیندازید، با مشکلات بزرگی رو به رو هستید. باید با زمان، خودمان را تطبیق دهیم. شبهه‌ها از قبیل شبهه‌های صد سال و دویست سال قبل نیست. شبهه‌هایی که در ذهن جوان شما، دانشجوی شما، حتّی دانش‌آموز شما القاء می‌کنند، شبهه‌هائی از جنس روز است. در مقابل این کی می‌خواهد بایستد؟ غیر از علمای دین، غیر از مرزداران عقیده چه کسی باید در مقابل این تیرهای مسموم و زهرآگین بایستد و قرار بگیرد؟ …» (*)


کارگروه رصد کفر سازمان یافته، توجه شما را به تعدادی از تئوریزه‌کنندگان و سازمان‌دهندگان کفر از طریق فیلم و پویانمایی جلب می‌کند:

نام ائمه کفر (فارسی) نام ائمه کفر (انگلیسی) تصویر جایگاه نماد / LOGO نام سازمان کفر
مایکل رایت Michael Wright
مایکل رایت

مایکل رایت

مدیرعامل شرکت دریم ورکس
دریم ورکس

دریم ورکس

Dream Works Studios
کوین سوجیهارا Kevin Tsujihara
کوین سوجیهارا

کوین سوجیهارا

مدیرعامل شرکت وارنر برادرز
وارنر برادرز

وارنر برادرز

Warner Bros. Entertainment Inc
براد گری Brad Grey
براد گری

براد گری

مدیرعامل شرکت پارامونت پیکچرز
پارامونت

پارامونت

Paramount Pictures Corporation
رابرت آلن ایگر
(باب ایگر)
Robert Allen Iger
(Bob Iger)
رابرت آلن ایگر  (باب ایگر)

رابرت آلن ایگر
(باب ایگر)

رئیس و مدیرعامل شرکت والت دیزنی
والت دیزنی

والت دیزنی

Walt Disney Company
ادوین کتمول Edwin Catmull
ادوین کتمول

ادوین کتمول

رئیس شرکت پیکسار
پیکسار

پیکسار

Pixar Animation Studios
رولند میر Roland Meyer
رولند میر

رولند میر

مدیرعامل شرکت یونیورسال
یونیورسال

یونیورسال

Universal Studios Inc
توماس روتمن Thomas Rothman
توماس روتمن

توماس روتمن

مدیرعامل شرکت سونی پیکچرز
سونی

سونی

Sony Pictures Entertainment
هاجیمه ساتومی Hajime Satomi
هاجیمه ساتومی

هاجیمه ساتومی

مدیر‌عامل شرکت سِگا
سگا

سگا

Sega Games

 

«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَهً نَّصُوحًا عَسَى رَبُّکُمْ أَن یُکَفِّرَ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیُدْخِلَکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ یَوْمَ لَا یُخْزِی اللَّهُ النَّبِیَّ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ نُورُهُمْ یَسْعَى بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَبِأَیْمَانِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قدیر»

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ جَاهِدِ الْکُفَّارَ وَالْمُنَافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ» (التحریم/۸-۹)

«ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید! توبه کنید توبه‌ای خالص، امید است با این کار پروردگارتان گناهانتان را ببخشد، و شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است وارد کند، در آن روزی که خداوند پیامبر و کسانی را که با او ایمان آوردند خوار نمی‏‌کند، این در حالی است که نور آن‌ها از پیشاپیش آن‌ها و از سوی راست‌شان در حرکت است، و می‏‌گویند پروردگارا! نور ما را کامل کن، و ما را ببخش که تو بر هر کار قادری.»

«ای پیامبر! با کفار و منافقین پیکار کن و بر آن‌ها سخت بگیر، جایگاه‌شان جهنم است و (جهنم چه) بد جایگاهی است.»

 

پی‌نوشت


 *بیانات رهبری در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان‌– ۱۳۸۸/۰۲/۲۳٫

 

منبع


کارگروه رصد و بررسی‌های کفر سازمان یافته/ واحد فیلم‌ و سریال‌شناسی مرکز اشاعه ایمان و ترویج متعلقات هفت‌گانه.