ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان

«….می‌خواهند برروی ذهن ملت ما و برروی رفتار ملت ما – جوان، نوجوان، حتی کودک– اثرگذاری کنند. این بازی‌های اینترنتی از جمله‌ی همین است؛ این اسباب‌بازی‌هایی که وارد کشور می‌شود از جمله‌ی همین است که من چقدر سر قضیه‌ی تولید اسباب‌بازی داخلىِ معنی‌دار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسؤولین این کار که، این کار را دنبال بکنند؛

… اسباب‌بازی رایج بچه‌های ما شده تفنگ. خب بابا! آمریکایی‌ها که پدرجد ما در این کارند، الان پشیمانند، درآن درمانده‌اند که چه‌کار کنند. ما بچه‌های خودمان را که اَلَکدولَک بازی می‌کردند که تحرک داشت و خوب بود، گرگم‌به هوا بازی می‌کردند که کار بسیار خوبی بود و ورزش بود و بازی و سرگرمی بود، یا این چیزی که خط کشی میکنند و لىِ‌لىِ میکنند –بازىِ بچه‌های ما این‌ها بود– آورده‌ایم نشانده‌ایم پای اینترنت، نه تحرک جسمی دارند، نه تحرک روحی دارند، و ذهنشان تسخیر شده به وسیله‌ی طرف مقابل. خب بیایید بازی تولید کنید، بازی ترویج کنید، همین بازی‌هایی که بنده حالا اسم آوردم و ده‌تا از این قبیل بازی [که] بین بچه‌های ما از قدیم معمول بوده را ترویج کنید؛ [این] یکی از کارها است، این‌ها را ترویج کنید.

ما همه‌اش نباید نگاه کنیم ببینیم که غربی‌ها از چه‌جور بازی‌هایی حمایت می‌کنند، ما هم از همان بازی حمایت بکنیم. خب حالا من نمی‌خواهم راجع به بعضی از این ورزش‌ها چیزی بگویم، اما خب ما خیلی کارهای خوب داریم که مال ما است؛ من [قبلا] گفتم، (۱) چوگان مال ما است، دیگران به اسم خودشان کردند؛ (۲) [خب] این را ترویج کنید؛ ورزش باستانی یک ورزش زیبا و هنری است، خب این را ترویج کنید؛ این‌ها را پیش ببرید و ترویج کنید که بچه‌ها [سراغ این‌ها] بروند. بچه‌های ما – نوه‌های بنده – اسم بازیکنان و ستاره‌های فوتبال دنیا را خیلی خوب بلدند، یکی یکی همین‌طور مکرر اسم این‌ها را می‌آورند؛ این طرفدار این است، آن طرفدار آن است، لباس نمی‌دانم فلان تیم فرنگی را این می‌پوشد، آن یکی لباس تیم دیگر را می‌پوشد، اما اسم مثلا فرض کنید که فلان دانشمند معاصر خودشان را نمی‌شناسند؛ اسم بیاوری نمی‌شناسند کیست؛ خب اینها بد است، این‌ها را ما بایستی واقعا کار بکنیم.

 من عرض می‌کنم ما در برخورد با مسائل تهاجمی، پدیده را در اول ورود، حتی قبل از ورود باید بشناسیم. فرض کنید یک چیزی، یک فکری، یک روشی در دنیا دارد رایج می‌شود؛ پیدا است که این، اینجا خواهد آمد – خب دنیا دنیای ارتباطات است، دنیای اتصال و ارتباط است، نمی‌شود حصار کشید – قبل از آن‌که بیاید، به فکر باشید که برخورد حکیمانه با این چیست. معنای این همیشه این نیست که ما آن را رد کنیم؛ نه، گاهی یک پدیده‌ای است که ما آن را می‌توانیم قبول کنیم، گاهی پدیده‌ای است که می‌توانیم اصلاح کنیم، گاهی پدیده‌ای است که می‌توانیم یک ذیلی برایش تعریف کنیم که آن ذیل، مشکل آن را برطرف کند. دیر جنبیدن، دیر فهمیدن، دیر به فکر علاج افتادن، این اشکالات را دارد که بعد شما دچار مشکلاتی می‌شوید که نمی‌توانید با آن‌ها مواجه بشوید. پس من نمی‌گویم که فقط موضع دفاعی داشته باشیم – البته وقتی تهاجم هست، انسان باید دفاع کند؛ شکی نیست – توصیه‌ی من فقط موضع دفاعی نیست؛ اما موضع اثباتی، موضع تهاجمی، موضع حرکت صحیح باید داشته باشیم. به‌هرحال در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین کار، انفعال است؛ زشت‌ترین کار، انفعال است؛ خسارت‌بارترین کار، انفعال است. فرهنگ مهاجم نباید ما را منفعل بکند؛ حداکثر این است که بگوییم خیلی خب، ما در مقابل این نمی‌توانیم یک حرکتی انجام بدهیم، اما منفعل هم نمی‌شویم. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد….» (*)

کارگروه رصد بازی‌ها در مرکز اشاعه ایمان، توجه شما را به ژنرال‌های گیم و بازی در خط مقدم ارتش کفر علیه ایمان، جلب می‌نماید:

 
 
نماد شرکت
نمای ساختمان
آندرو ویلسون
آندرو ویلسون Andrew Wilson
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی الکترونیک آرتز
ئی ای گیمز
 ئی ای گیمز
EA Games
الکترونیک آرتز 
الکترونیک آرتز
کیت هالپر
کیت هالپر Keith Halper
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی
کوما ریالتی گیمز
کوما گیمز
کوما گیمز
Kuma Reality Games
 علت عدم موجودیت
تصویر نمای این شرکت
که در شهر نیویورک
امریکا واقع شده است
شاید بی ارتباط با
سازمان جاسوسی
CIA نباشد.
لینک خبر
ساتوشی ساکاموتو
ساتوشی ساکاموتو
Satoshi Sakamoto
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی کونامی
کونامی
کونامی
Konami Corporation
کونامی 
کونامی
یاوس گیلموت
یاوس گیلموت Yves Guillemot
مدیر عامل و بنیانگذار شرکت بازی‌سازییوبی سافت انترتینمنت
یوبی سافت
یوبی سافت
 Ubisoft Entertainment
یوبی سافت 
یوبی سافت
مایکل مورهایم
مایکل مورهایم Michael Morhaime
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی
بلیزارد انترتینمنت
بلیزارد انترتینمنت
بلیزارد انترتینمنت
Blizzard Entertainment
بلیزارد انترتینمنت
بلیزارد انترتینمنت
هاجیمه ساتومی
هاجیمه ساتومی Hajime Satomi
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی سگا
سگا
سگا Sega Games
سگا
سگا
یوسوک ماتسودا
یوسوک ماتسودا Yosuke Matsuda
رئیس کل و مدیرعامل شرکت  بازی‌سازی اسکوئر انیکس
اسکوئر انیکس
اسکوئر انیکس
Square Enix Holdings Co
اسکوئر انیکس
اسکوئر  انیکس
تیم سوئینی
تیم سوئینی Tim Sweeney
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی اِپیک
اِپیک گیمز
اِپیک گیمز Epic Games
اِپیک گیمز
اِپیک گیمز
تاتسومی کیمیشیما
تاتسومی کیمیشیما
Tatsumi Kimishima
مدیر عامل شرکت بازی‌سازی نینتندو 
نینتندو 
نینتندو Nintendo Co
نینتندو
نینتندو
ولاتکو آندونوو
ولاتکو آندونوو Vlatko Andonov
رئیس شرکت بازی‌سازی بتزدا
بتزدا
Bethesda Softworks بتزدا
بتزدا 
ابتزد
فیل اسپنسر
فیل اسپنسر Phil Spencer
رئیس استودیو مایکروسافت
 استودیو مایکروسافت
استودیو مایکروسافت
Microsoft Studios
استودیو مایکروسافت  
استودیو مایکروسافت
اندرو هاوس
اندرو هاوس Andrew House
مدیر عامل بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی
بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی
سرگرمی‌های کامپیوتری سونی
سرگرمی‌های کامپیوتری سونی
 


پانوشت:

۱- از جمله ۱۳۷۵/۱۰/۸.

۲- اشاره به ثبت ورزش چوگان در آذرماه سال جاری در کمیته‌ی میراث ناملموس سازمان یونسکو به نام کشور جمهوری آذربایجان.

*بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی.

___________________________________________________________________________________________

منبع :ystc.ir