☀️#وضع_موجود در کشور باید تغییر کند. شواهد نشان می‌دهد که استمرار حرکت بر این روال، سه خطر بزرگ را در پیش خواهد داشت.

🏭اولین خطر آن استمرار #تعطیلی_کارخانه ‌ها و #ورشکستگی_تولیدی‌ هاست. تعطیلی کارخانه‌های مشهوری مانند ارج، آزمایش، بالارفتن آمار چک‌های برگشتی نشانه‌های رکود عمیق و افزایش سیل بیکاران است. جدا از آسیبی که تولیدکننده‌ها می‌بینند؛ آسیب بزرگی را هم طبقه محروم و کارگری می‌بیند. قشر بی‌پس‌اندازی که از حالابه بعد محل درآمدی هم نخواهد داشت و البته باید زندگی هم بکند.

🏢دومین خطر برای دولت موجود ایجاد حالت گرفتاری و خفگی در کلاف سردرگم #نظام_بانکی‌ است. اگر اصلاح نظام بانکی رخ ندهد؛ دومینوی اتفاقاتی که مردم با موسسات ورشکسته #ثامن و #کاسپین روبه‌رو شدند به بانک‌های دولتی و خصوصی خواهد رسید و آن‌وقت است که این حالت خفگی کل#ساختار_اقتصادی را در برخواهد گرفت.

📺خطر سوم، تصویری است که دولت مستقر از وضع موجود می‌نمایاند. تصویر #خزانه_خالی و با آب‌وتاب از ارتباط با فرنگی‌ها سخن گفتن این خیال را می‌تواند در ذهن دشمن ایجاد کند که با ایران دست‌وپا بسته و #ضعیف روبه‌رو است. ایرانی که میتوان در آن واحد هم با او تجارت کرد و هم علیه‌اش#مانور_نظامی_مشترک_دریایی برگزار کرد. هم #تحریمش کرد و هم وادارش کرد یک‌جانبه به#تعهدات_برجام عمل کند. تصور ایران ضعیف سبب می‌شود تا دشمن احساس کند به طعمه‌ای نزدیک‌تر  شده و آخرین گام برای چنگ اندختنش مانده است. صدام حسین زمانی به ایران حمله کرد که فکر می‌کرد تهران را دو روزه اشغال خواهد کرد. تصویر ایران ضعیف، خطر #جنگ یا #تحریم را به بالاترین حد خود خواهد رسانید.
به همین دلیل است که سال 96 سال بسیار مهمی است. در این سال یا #وضع_موجود تغییر میکند و یا  خطرات احتمالی ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.

برگرفته شده از کانال تلگرامی روشنگری