🚧والدین گرامی چقدر از خطرات بازی GTAاطلاع دارید؟

بازی Grand Theft Auto معروف به GTA  که یکی از بازی های جذاب و پرطرفدار نوجوانان زیر 12 سال  ایرانی است یکی از آسیب زا ترین بازی های روز دنیا می باشد.

☕️نقد بازی Grand Theft Auto: 

🎮سبک بازی: 

از بین سبکهای مختلف و عمده‌ی بازیهای رایانه‌ای که عبارتند از: ماجرایی، آموزشی، ورزشی، راهبردی و جنگی. این بازیهای جنگی هستند که بیشترین تاثیرات منفی را بر فرد وارد میکنند. بدون شک تاثیرات منفی بازی رایانه‌ای GTA به عنوان یک بازی جنگی که آمیخته‌ای از سبکهای (Fighting) و (Shooters) و همچنین (Racing) است، تاثیرات به مراتب بالاتری از بازی ورزشی (FIFA Soccer 2010) خواهد داشت.

🎮در مورد گروه سنی مخاطب این بازی جالب است که بدانیم #نظام_ملی (ESRA) این بازی (GTA; SAN ANDREAS) را  غیر مجاز اعلام کرده و آن را برای هیچ گروه سنی‌ای سفارش نمیکند. اما متاسفانه در سطح جامعه و در خانه‌های ما گروه سنی زیر 12 سال بیشترین مخاطبان این بازی هستند. 

🎮در ادامه تنها به برخی از اثرات روانی و اخلاقی این بازی خواهیم پرداخت:(لازم به ذکر است که این اثرات به راحتی و در هر کسی که با این بازی سرگرم بوده قابل تشخیص است)

🕳همانگونه که قبلا به آن اشاره شد این بازی امیخته‌ای از چند سبک است؛ یکی از سبکهای به کار برده شده در این بازی Fighting یا همان "بگیر و بکش" است؛ وقتی که کودک شما در حین بازی به آسانی و بدون هیچ دردسری به زدن و کشتن شهروندان شهر "سان آدرس" میپردازد، و به آسانی ماشینهای افراد را به سرقت میبرد؛ 

🕳به صورت ناخودآگاه حس "پرخاشگری" و "زیاده‌طلبی" در وی ایجاد میشود؛ بدون شک کودک مخاطب بازی به خود اجازه خواهد داد که وسایل شخصی دیگران بخصوص خودروها را بدون اجازه و حتی با توسل به زور تصاحب کرده و  مورد استفاده قرار دهد. 

🕳بخشهای مربوط به تیراندازی (Shooting) در این بازی نیز نمیتوانند عاری از اثرات منفی باشند؛ صحنه‌های پر از جرم و جنایت و خونریزی؛ بدون هیچ گونه مجازاتی برای خاطی در بازی، ذهن کودکان و نوجوانان ما را به آسانی تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

🕳 به این موارد اضافه کنید صحنه‌های ناهنجاری اخلاقی و عریان گرایی در این بازی را.

متاسفانه کمتر خانواده ای یافت می شود که نام gta را از زبان فرزندش نشنیده باشد...

💥💥💥باپوزش از محضر خوانندگان 

تنها بخشی از تصاویری #شرم_آور که نوجوان شما در حین بازی ، آن را بازی میکند نه آنکه مشاهده میکند!!!!!

https://goo.gl/Rdz3Tj

🎙این نکته قابل توجه است که همه این تصاویر و محتوای نامناسب بدون فیلترشکن قابل دسترس برای نوجوانان ایرانی می باشد.و اینکه این بازی کودکان و نوجوانان حتی در کشورهایی مثل آمریکا +18 سال می باشد.