به گزارش هاکریا2040 به نقل از روزنامه اقتصادی "دی مارکر"، بسیاری از شرکت های امنیتی و تولید کننده سلاح در رژیم صهیونیستی با صنایع نظامی آمریکا که در زمینه تولید سلاح و تجهیزات و سامانه های نظامی مشمول قراردادهای امضای شده با عربستان به ارزش 110 میلیارد دلار در مرحله اول فعالیت می کنند، همکاری دارند. البته قرار است ارزش نهایی این قرارداد طی دوره 10 ساله به 350 میلیارد دلار برسد.

تحقیقی که "حاجی عامیت" از پژوهشگران صهیونیستی تهیه کرده بود، به این نکته اشاره کرده بود که قرادادهای تسلیحاتی آمریکا و عربستان، باعث افزایش فعالیت شرکت های صهیونیستی و گسترش دایره فعالیت و پروژه های آنها به خاطر حجم بالای تقاضاها خواهد شد.

بر اساس این تحقیق، شرکت های پیشرو صنایع نظامی آمریکا که مسئول تامین تجهیزات، تسلیحات و سامانه های نظامی مورد نظر عربستان سعودی خواهند شد و اسامی آنها عبارت است "لوکهید مارتین" (Lockheed Martin)، "نورثو گروپ گرومان" (northorp Grumman) و "ریثون" (Raytheon)، برخی اوقات تولیدات صنایع نظامی رژیم صهیونیستی "رافائیل" را به فروش می رسانند.

این تحقیق نشان می دهد که از آنجایی که شرکت رافائیل وابسته به بخش دولتی و خود دولت صهیونیستی است، هر دو بخش سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی اهتمام زیادی به منافع اقتصادی سرشار اقتصاد این رژیم از طریق قراردادهای تسلیحاتی آمریکا با عربستان دارند.
دی مارکر به نقل از یک مسئول برجسته سابق در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ـ که نخواست نامش فاش شود ـ آورده است که ترامپ علاقه زیادی به بازگشت آمریکا به منطقه و امضای قراردادهای تسلیحاتی هنگفت دارد تا به 8 سال رکود حاکم بر فعالیت های صنایع نظامی این کشور پایان دهد.

این مسئول خاطر نشان کرده است که حجم قراردادهای تسلیحاتی امضا شده میان آمریکا و عربستان طی دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، از 110 میلیارد دلار فراتر نمی رفت و تمام بخش های آن هم اجرا نشد، اما تحولی که ترامپ در عرصه سیاست خارجی کشورش به وجود آورده است، از لحاظ راهبردی و اقتصادی تاثیر مثبتی بر روی اسرائیل دارد.

وی افزود قراردادهای بزرگ تسلیحاتی میان ریاض و واشنگتن باعث افزایش قدرت شرکت های تسلیحاتی و امنیتی اسرائیل برای رقابت در داخل آمریکا می شود؛ چرا که این قراردادها فرصت های زیادی را پیش پای آنها قرار می دهد و باعث افزایش نیاز شرکت های آمریکایی به کمک های شرکت های اسرائیلی می شود که به عنوان متعهد درجه 2 این قراردادها، سعی در تامین تجهیزات و تسلیحات مشمول این قراردادها خواهد کرد.

از سوی دیگر، "مهرین فروزانفر" مشاور اقتصادی ستاد مشترک ارتش صهیونیستی و رئیس دایره بودجه وزارت جنگ هم به دستاورد دیگر رژیم صهیونیستی اشاره می کند که به موجب آن، هر چند قراردادهای تسلیحاتی عربستان با آمریکا هرگز تاثیری بر هژمونی این رژیم نخواهد داشت، اما در مقابل، بهانه و توجیه لازم را برای تل آویو فراهم خواهد کرد تا از دولت آمریکا بخواهد که در قبال این قراردادهای تسلیحاتی با عربستان، سلاح های پیشرفته تری نسبت به سلاح های قبلی در اختیار این رژیم قرار دهد.

فروزانفر در گفتگو با روزنامه دی مارکر تصریح کرد که قراردادهای تسلیحاتی آمریکا و عربستان ضامن "آمریکایی شدن" منطقه است و این به نفع رژیم صهیونیستی است، اما اگر ریاض به جای آمریکا، از روسیه سلاح خریداری می کرد، «این می توانست خبر بدی برای تل آویو باشد.»

وی همچنین به نقطه خیلی مهمی اشاره می کند و می گوید شرکت های اسرائیلی که در تامین تسلیحات و تجهیزات و سامانه های جنگی عربستان در قالب قراردادهای همکاری خود با شرکت های آمریکایی، مشارکت خواهند داشت، مواظب این مساله خواهند بود که از انتقال فناوری های نظامی که رژیم صهیونیستی دوست ندارد، در اختیار عربستان قرار گیرند، جلوگیری کنند.

فروزانفر در پایان خاطر نشان کرد که قراردادهای تسلیحاتی عربستان با آمریکا تاثیر منفی بر روی جایگاه جغرافیایی راهبردی رژیم صهیونیستی خواهد داشت؛ چرا که باعث افزایش مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد و این همان چیزی است که اویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم هم به صراحت نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و گفته بود که این قراردادهای تسلیحاتی باعث نگرانی برخی مراجع حکومتی در تل آویو نسبت به این مساله شده است که این قراردادها باعث تشویق و تحریک کشورهای دیگری که مخالف اسرائیل هستند به گسترش ذخایر تسلیحاتی شان شود.